martes, 31 de marzo de 2009

EL TIATRU EN LLIÓN NEL SIEGLU XX



Conteníu:

Abordará’l mundu’l tiatru en Llión a lu llargu del sieglu XX, dende una perspeutiva erudita y al mismu tiempu amena que tentará d’aceder a un mundu tan desconocíu cumu ye’l de la escena llïonesa durante esta dómina. Asina escomencipiaremos cun una revisión del tiatru anterior al añu 1936 que se moverá ente las fórmulas cómicas comerciales y un tentu pur aceder a la Vanguardia europea anunciada nel tiatru pur Ortega y Gasset: Figuras cumu “Lamparilla”, Angelmo Gómez y Francisco Pérez Herrero xunta Victoriano Cremer, inclúinse n’esti periodu. Tras la Gerra Civil el tiatru llïonés altraviesará unos momentos de vacíu idiolóxicu qu’escomencipian a compensase a partir de 1975 cuna chegada de grupos tiatrales venceyaos a un sentimientu d’esperimentación dramatúrxica. Felizmente esti impulsu caltúvuse ata anguañu y hai autores cumu l’ilustre desconocíu Armando Llamas, Fermín Cabal, ou la nueva xeneración representada pur Daniel Martínez Vallejo ufiertan una escelente preba de la vixencia de la sensibilidá escénica n’esta ciudá.

Breves notas curriculares:

María José Conde Guerri, ye doutora en Filoloxía Hispánica pula Universidá de Zaragoza cuna calificación de sobrusaliente Cum Lauide y premiu estraordinariu de Doutoráu. Fou profesora nas Facultáes de Filosofía y Lletras de las universidáes de Zaragoza y Llión. Anguañu ye Profesora Titular de Lliteratura Hespañola nel Departamentu de Filoloxía Hespañola de la Facultá de Filosofía y Lletras de la Universidá de Llión.
La suas investigaciones decantónunse p’hacia los sieglos XIX y XX, atendiendu a los xéneros de prosa, puesía y, fundamentalmente, tiatru. Darréu detallamos dalgunos trabayos resiñantes de la sua autividá:
Prosa (en xeneral). Voluntariamente nun apuntamos títulos concretos. Estudios sobru la lliteratura del sieglu XIX (Etapa realista y naturalista), Estudios sobru la etapa finisecular: Autores cumu Valle Inclán, Cansinos-Assens, Gómez de la Serna, Analís de la Prosa y los Autores de Vanguardia.
Poesía (En xeneral): la poesía femenina de Vanguardia, la llírica contemporánea.
Tiatru (En xeneral): estudios sobru’l tiatru del sieglu XIX (Larra, Galdós…) estudios sobru’l tiatru de 1900 a 1940, atendiendu n’especial al tiatru d’humor (Edición de las Obras Completas de Enrique Jardiel Poncela y distintos ensayos sobru autores de la época dende Muñoz Seca a Miguel Mihura y los autores de la “Alta Comedia”. Estudios sobru’l tiatru de 1950 a l’autualidá: Jaime Salóm, Rodríguez Buded, Alonso Santos, Fermín Cabal, Paloma Pedrero…
N’esti capítulu merz especial atención l’interés pul tiatru feichu en Llión a lu llargu’l sieglu XX, desendolcandu deillos artículos y ensayos sobru esta parcela.


Información en castellano en "comentarios"


viernes, 27 de marzo de 2009

NADA CAMUDA N´ESTA TIERRA

Getandu na hemeroteca alcontreime cun esti artículu que pesia al tiempu pasáu y prósimas las eleiciones europeas torna a recobrare autualidá, más n´estos días en que´l votu de calidá(?) de la Presidenta de la Diputació Provincial una vuelta más tuvu vendíu a los intereses del Siñor Herrera, cumu tamien lu ta na tema las caixas, na Sama-Velilla y tolas oportunidaes de desenrollu que aún tien la nuesa provincia.



DIARIO DE LEÓN
040208

TRIBUNA

Políticos, ¡vaya tropa!

Joaquín Cuevas Aller


El ser HUMANO se prepara durante años para ganarse el pan de cada día. Casi todos eligen caminos decorosos que le faciliten el mejor bienestar posible. Pero hay una clase de seres humanos que eligen el camino de la mentira y de la manipulación para asegurarse ese bienestar: Se trata de los políticos. Esto es algo generalmente admitido; hasta existen chistes que así lo manifiestan, como aquel que dice: «Los que dicen la verdad no son políticos. Quiero pensar que debe haber algunas excepciones muy honorables. Los políticos, en general, mienten casi siempre, pero muy especialmente en época de elecciones y ¡cómo mienten! ¡con qué naturalidad, sin ningún rubor! Yo creo que incluso disfrutan mintiendo, es lógico, es su profesión y así se ganan la vida. Y, cuanto más grandes sean las trolas, más ganan. Algunos son tan profesionales que ganan más dinero en un mes que miles de obreros en un año. Lo triste es que el dinero que ganan lo pagamos los engañados con nuestros impuestos.

Como estamos casi en época electoral, ya han aterrizado por León políticos muy importantes y naturalmente han dicho trolas muy gordas como éstas: «León está mejor que nunca»; «el Gobierno socialista ha creado en León en esta legislatura 36.000 puestos de trabajo»; «León debe ser lo que quieran los leoneses»; «hemos invertido en León casi el triple que los Gobiernos anteriores»; «la Junta creará residencias para los más de 20.000 enfermos mentales»; «jamás de los jamases la economía de León estuvo mejor» etcétera. Alguno resalta el crecimiento del empleo, el P.I.B. y la población en esta legislatura ¿Cómo se puede mentir con semejante descaro en una provincia donde uno de cada cinco ciudadanos vive en el umbral de la pobreza? Yo creo que la mayor parte de estos políticos no serían capaces de superar en la empresa privada la categoría de «chico de los recados»

Desgraciadamente para estos auténticos profesionales de la mentira y la manipulación pocos días después fueron publicadas unas estadísticas elaboradas por una fundación de las Cajas de Ahorro Confederadas en las que se demostraba la falsedad de las opiniones. Entre otros datos se decía que las provincias de León y Zamora estaban en la cola en actividad laboral entre todas las provincias españolas. En el propio Diario de León se leía el 10 de enero que «León pierde en un año el 5% de los agricultores; ya sólo quedan 9.000». El mismo diario, el día 18 de enero, publicaba en portada «León pierde 836 habitantes en un año pese a recibir 2.064 nuevos emigrantes.

Pues bien, estos datos no han merecido el más mínimo comentario de esos «profesionales de la mentira», ninguna rectificación y, por supuesto, no han pedido disculpas. Algo lógico, puesto que han ejercido su profesión como de costumbre y con eficacia

Todas estas historias demuestran que vivimos en el país de la mentira y de los mentirosos. No es nuevo. Ya hace mil años, a los traidores y mercenarios los hicieron héroes y a los héroes los han dejado en el olvido como si no hubieran existido ¿Hay realmente alguna diferencia entre la historia antigua y la moderna?

A esto se le llama democracia española ¿Qué diferencia hay entre esta democracia y la dictadura de Francisco Franco? Yo no veo diferencia, salvo un pequeño matiz. Antes mandaba una persona, ahora manda una oligarquía a la que llaman partido político. En las elecciones no se puede votar a personas, sólo a oligarquías. Con dictadura o con oligarquía, los ciudadanos no pintamos nada, no significamos nada. Nos quieren como un rebaño de corderos, ver y callar.

En los datos estadísticos publicados por las Cajas de Ahorro se decía que Valladolid era la séptima provincia más activa española, la séptima más rica. Pues bien, recientemente el presidente de la Cámara de Comercio de Pucela manifestaba que era necesario invertir aún más en Valladolid porque tiene que ser el motor del desarrollo de la Autonomía y que lo que es bueno para Valladolid es bueno para la autonomía. Asimismo el oligarca consejero de la Junta, Tomás Villanueva, con referencia a la posible fusión de las Cajas de Ahorro de esta autonomía, dijo que todas las provincias tienen que ser más generosas. En otros momentos ambos personajes han manifestado su deseo de que haya una sola Caja de Ahorros, un solo aeropuerto, el de Villanueva, todo centralizado en Valladolid. Sólo les faltó decir que un solo río, naturalmente el Pisuerga. Estamos hablando de una Autonomía que tiene una extensión de la quinta parte del territorio nacional.

Pobrecitos vallisoletanos, sólo han conseguido ser la séptima provincia más rica de España cuando, a estas alturas, después de veinticinco años de colonialismo autonómico, manejando a su antojo todos los recursos económicos de las nueve provincias, esperaban igualar o superar a Madrid y llegar a ser en estos momentos la provincia más rica y próspera de España. Ya se han olvidado que a comienzos de los años ochenta estaban por detrás de la provincia de León. Hoy se atreven a pedir más generosidad al resto de las provincias de la autonomía. Creen que las migajas que reparten por la región leonesa es un derroche.

Esto es lo que tenemos al comienzo de precampaña electoral. A medida que pasen los días, los políticos nos seguirán sorprendiendo con promesas y trolas aún más gordas, porque es su trabajo y cobran por ello.

En la época de mi estancia en Madrid oía decir a los madrileños: «Qué bonito está Madrid ahora, imagínate como estará cuando esté terminado». Aquí, podríamos decir: «Qué bonito está León ahora, imagínate cómo estará cuando tengamos políticos que amen a esta bendita tierra».


LLOGRÁMOSLU ENTE TOOS



Llión algamóu´l puestu númberu 11 cun un 2,6% los votos mui pur riba de ciudaes cumu Madrid y Barcelona. El oxetivu de coláse ente los 20 primeiros algamouse; yá sólu falta que Monopoly cumpla y ponga a Llión nel tableiru y corrixa cousas cumu lu de San Marcos ¿románicu? na sua páxina web.

Gracias fondeiras outra vuelta a toos

miércoles, 25 de marzo de 2009

SALVEMOS EL MURAL LOS REIS LLÏONESES




CORAZÓN DE LEÓN


"Nun sei si dalguna vegada vistéis en Llión Ciudá´l mural dedicáu a los Reis de Llión nel edificiu del Institutu Nacional de la Seguridá Social (INSS), situáu na esquina ente l´Avenida la Facultá y la Plaza Guzmán el Buenu. Nun chama mueitu l´atención, peru´l INSS tenta de derribare l´ inmueble en curtiu, y cun eillu se fuliminará unu los escasísimos testimonios monumentales dedicáos a los nuesos pobres reis llïoneses. Cumu l´edificiu nun goza de nengún interés hestóricu, nun tien prevista nenguna autuación pa salvare´l mencionáu mural.

Enantia esta situación, hai xente cumu Javier Díez Arroyo (que ye de quien partiéu la iniciativa) que ta apresentandu escritos pa desixire la conservación el mural nel edificiu que se construirá postreiramente, ou nel llugar que seya, peru espuestu al públicu en xeneral. Pur eillu, vos animou a que rechenéis los documentos que vos alxuntu, camudandu las mayúsculas del entamu (datos presonales) y de la fin (data d´apresentación) pur los vuesos propios datos. Los escritos puedense apresentar en cada uerganismu ou nos rexistros de cualisquier alministración pública, que furrulan cumu ventaniella única (pur exemplu, na Subdelegación del Goviernu) Debense apresentare dous exemplares, orixinal y copia, pa que seillen esta cabeira.

Asperu que vos animéis a collaborare. Aiquí vos deixu´l enllaz a los documentos :

Instituto Nacional de la Seguridad Social
Ayuntamiento de León- Patrimonio
Ayuntamiento de León- Urbanismo
Instituto Leonés de Cultura "


Vere la entrada orixinal en
CORAZÓN DE LEÓN


COLEUTIVU NUN A LAS DOT´S. EL ROBU LA MONTAÑA OURIENTAL



EL ROBU LA MONTAÑA OURIENTAL

Información de la Asociación San Glorio Leonés

Se ha iniciado el procedimiento de aprobación de las "Directrices de Ordenación del Territorio de la Montaña Cantábrica Central, que se ha publicado en el BOCYL de 27 de febrero de 2009.

ver:
http://www.sitcyl.jcyl.es/sitcyl/recursos/pdf/iot/tramitacion/DOTMCC/DOTMCC01ind.pdf

Diferentes medios de comunicación dicen que servirá para justificar cambios legales que permitan la estación de esquí de San Glorio según el plan que ha diseñado la empresa Palentina "Tres Provincias".

Nosotros estamos seguros que esto no es más que una cortina de humo para ocultar sus verdaderas intenciones. Incluso si utilizando estas DOTMCC llegaran a desarrollar San Glorio, el negocio se irá muy lejos de tierras leonesas. Sería todo para Guardo y Cervera, ambas ciudades Castellanas de Palencia.

ver:
http://sanglorioleones.blogspot.com/2009/03/la-aceptacion-de-las-dotmcc-significara.html


¿Cuales son las verdaderas razones de las DOTMCC?

Para nosotros son estas:
(1) Desmembraciónde la identidad y Provincia Leonesa. Para ello pretenden unificar en una sola identidad "y marca" la Montaña Leonesa y Palentina. Ya le han puesto nombre (MCC), ya le han puesto "capital" en Guardo y pronto la sacarán de la órbita de la provincia y Diputación leonesas. Ya lo hicieron al crear la Autonomía de CYL: Rompieron y enterraron la Región leonesa y ahora parece tocar vez a la provincia Leonesa.
(2) Crear una nueva "Valladolid de la Montaña" en terreno castellano para controlar la montaña leonesa
(3) Justificar la anexión del turismo de Picos de Europa y San Glorio a Castilla para proceder a PUBLICITARLO y explotarlo como Castellano. Para ello ya tienen planificado diluir los productos y personas leonesas en una nueva marca e identidad "MCC".
(4) Justificar la linea de Alta Tensión Sama-Velilla para satisfacer las "necesidades" energéticas, quitandolas de la Robla y potenciándolas en la nueva Capital: Guardo-Velilla.
(5) Justificar el trasvase del Agua de Riaño a Castilla, dado que quedará dentro de la Misma "Comarca MCC".
(6) Dejar a La Robla, Pola de Gordón, Boñar y sobre todo Sabero-Cistierna a merced de los objetivos de concentración de la nueva Capital: Guardo. Ya sabemos el destino de la Cuidad de León supeditada a las "ordenes" de Valladolid...
(7) Separar en dos la Montaña de Riaño, asignando Valdeón y San Glorio como recursos a explotar desde Castilla (Guardo)
(8) Concentrar población en Guardo lo que supondrá la despoblación aún mayor de la Montaña Leonesa.


LEONÉS, DESPIERTA!!!!


EL MAQUIS NA PROVINCIA DE LLIÓN



Conteníu:

La cayída del frente Norte nel outueñu de 1937 provocóu que numberosos soldaos republicanos
llïoneses que nun pudienun escapar al estranxeiru ou incorporase a outros frentes republicanos, decidieran tornar a las suas zonas d’orixe. Peru nun lu fizun pa entregase sinón pa escondese, especialmente nas zonas onde esistía una xïografía axeitada; nel casu de Llión, sobrutóu n’El Bierzu y Cabreira. Cul tiempu, estos grupos d’es soldaos, conocíos cumu fuyíos, fonun entamánduse y en 1942, sofitaos pur militares asturianos, llevantonun la primeira organización gerrilleira hespañola nel sen puru del términu, la Federación de Gerrillas de Llión-Galicia. Amás de sere la primeira entidá de la resistencia hespañola, la Federación caltuvu siempres una direición plural, onde convivienun las desemeyadas idioloxías del republicanismu hespañol, escontra la hexemonía comunista nel restu las organizaciones. Dica esta fundación va dise desenrollandu’l maquis llïonés, en paralelu cul marcu xeneral de la gerrilla antifranquista nel restu d’Hespaña, ata qu’en 1951 fuyen al estranxeiru ou son eliminaos los cabeiros restos del movimientu armáu de la posguerra na provincia.

Breves notas curriculares:

Secundino Serrano, historiador especializáu na oposición antifranquista y nos movimientosd’oposición armada. Ente las suas espublizaciones sobru la resistencia destacan La guerrilla antifranquista en León,1936-1951 (1986) y Crónica de los últimos guerrilleros leoneses (1989), asín cumu la sua participación n’oubras colleutivas cumu El movimiento guerrillero en los años cuarenta (1990). Asesor histórico de los documentales Death in El Valle (1996), La guerrilla de la memoria (2002), El hombre que murió dos veces (2004) y Los del monte (2006), intervinu n’outros cumu Maquis, El movimiento guerrillero en Andalucía (1986) o Maquis (2005). Tien espublizaos numberosos artículos sobru’l maquis en periódicos y revistas nacionales cumu El País Semanal, Diario 16, El Mundo, Historia 16 ou Índice, asína comu en La Crónica 16 y Tierras de León. Responsable de las páxinas d’opinión de La Crónica 16 durante cuatru años. Ye coautor de La guerra civil en León y codireutor de La Crónica contemporánea de León. Direutor de la Enciclopedia de León (1996), collaboróu na nueva edición de la Historia de España (1999),dirixida pur Manuel Tuñón de Lara. Participóu en numberosos congresos y conferencias sobru’l franquismu y la transición. Tamién nos cursos de branu de las Universidaes Menéndez Pelayo, Universidá Complutense de Barcelona y de Madrí, Universidá de Zaragoza, Carlos III y outras. En marzu, 2001, espublizóu Maquis. Historia de la guerrilla antifranquista, un percorríu pula resistencia antifranquista en tol territoriu hespañol. En 2005 víu la lluz el sou estudiu sobru los hespañoles na Resistencia francesa, y que lleva pur títulu La última gesta. Los españoles que vencieron a Hitler (1936-1939). Voceiru del Patronatu del Archivu Xeneral de la Gerra Civil ente 2006-2008.

Información en castellano en "comentarios"


sábado, 21 de marzo de 2009

CHEGONUN LOS CAPILOTES

Yá ye primaveira......
nel nuesu País Llïonés




jueves, 19 de marzo de 2009

REQUIEM: ESCULTURA NEL PATIU´L PALACIU ´09




REQUIEM

Paséi una selmana esnudándote pur dientru.
Amoséstime´l camín aú sucumbisti.
Quiteite tou cuantu abrazaras.
Y agora apriesas el vacíu de la lluz.
Arrinqueite la piel y afalagéi las tuas entrañas,
sélemente,
nos tuos silencios.
Sentí´l calor del tou tautu y la humedanza de los tous
baltos.
Susurieite y gayeite,
mentantu sentía l´ecu´l tou soníu.
Quixi daite aqueillu pulu que tantu naguabas,
peru yá lu tenías.
Quixi manchame de ti, empapame del tou golor,
fundime cuntiéu a la geta los nicios que yá nun recuerdu.
Y agora esnalas,
indecisa desconcertada,
perdida,
cumu you, que conozu menos qu´antias peru tou manca
más.

José Luis Casas




Facere "clic" sobru la imaxe pa vere detalles

Versión en castellano en "comentarios"


martes, 17 de marzo de 2009

XEITU LLÏONÉS: SEGUNDU CICLU REINU DE LLIÓN



Conteníu:

Más allá de l’autualidá que cuntan los medios de comunicación, acullá de la historia que cuntan los condutos oficiales, pulas cuatru esquinas de la provincia hai una riestra de protagonistas esqueicíos del nuesu pasáu. Nunca nun pensonun en facese cuna atención de naide, nunca creyenun que’l sou trabayu ou las suas virtúes podrían chamare l’atención nin que merecían el respetu de naide más allá del sou pueblu, sicasí, los sous rellatos sirven miyor que cualisquier crónica pa cuntare la historia d’un pueblu, una comarca ou una provincia. Un repasu a toos aqueillos presonaxes que pueblan Llión y cuyas vidas nun deben quedare nel esqueice pesia que nunca nun ocupen un llugar destacáu nas portadas, dende los músicos ambulantes de Cabreira ata los parroquianos de los chigres del Húmedu, pasandu pulos curandeiros, los inventores y las pioneiras.

Breves notas curriculares:

- Fulgencio Fernández
Periodista de La Crónica de Llión. Espublizara deillos llibros sobru las tradiciones y las costumes llïonesas, llibros ente los que destacan ‘Historia de la lucha leonesa’, cun José A. Robles Tascón, ‘Historia de los campeonatos provinciales de lucha leonesa’ la revista Pico Gallo, estudios sobru la comarca de Los Arguellos, ‘Arbolio. Memoria gráfica I y II’.

- David Rubio
Periodista de La Crónica de Llión. Espublizara un llibru de rellatos sobru la llucha llïonesa, cun dibuxos del artista llïonés, un llibru de rellatos sobru estudiantes Erasmus, ‘La fuerza de los días’, la ‘Historia del Ademar’, cun Roberto Fernández y ‘Personajes leoneses’, cun Fulgencio Fernández.

Información en castellano en "comentarios"

viernes, 13 de marzo de 2009

LOS MEDIOS DEL RÉXIMEN. DINEIRU PÚBLICU, NEGOCIU PRIVÁU

Traigu guei esta entrada del blog "León indiscreto" qu´escribe dafeichu los teixemaneixes del Goviernu Herrera y los suos enredos cunos empresarios afines al réximen. De cúmu una concesión alministrativa sirve al poder políticu pa espardire las suas mintiras y la sua propaganda, nun exemplu más de pseudodemocracia del sieglu XXI al llombu del pueblu llïonés.



Esti podría ser el nuevu presentador.
Y el del requeixu´l redautor.
Nun notariamos nada


El enchufe digital de Ulibarri y Pozo

"Mediaticamente la semana comenzó con la puesta en marcha de rtvcyl, la televisión autonómica. Que no es pública, pero con lo que pagamos en publicidad nos pagábamos una que tubiera que presentar cuentas en el parlamento.
Lo cieto es que Castilla y León "is different" y se han inventado esto, para legalizar la emisión de dos redes de televisiones locales ilegales (Canal 4 y TVCyL) que ocupaban el espectro público sin permiso. Y como tanto monta Ulibarri como Pozo se han ganado un concurso los dos. ¿Como dejar a uno de ellos fuera? Pensaría el Presidente Herrera.

La emisión en analógico es ilegal


El caso es que como no dan puntada sin hilo, ya de cambiar todo (cabeceras, membretes, micrófonos y mosca), han decidido poner en su nuevo nombre la "r" de radio. ¿Pero acaso ya saben que les van a conceder licencias de radio?

Concurso de licencias de radio en entredicho


Para el que no lo sepa, el concurso de licencias de radio no se ha convocado. Ni siquiera sabemos cuando lo pueden presentar. Y a no ser que los políticos les prometieran radios, parece arriesgado poner la "r" en el nombre. Y si se las han prometido...¿Para qué hacen la pantomima de sacar un concurso público? ¿Alguien tiene el teléfono de Garzón?

La inversiones en Valladolid


Entre tanto, cientos de profesionales se han quedado fuera de la nueva empresa. Y tanto Canal 4 como TVCyL han aprovechado a despedir a casi la mitad de sus profesionales. Nuevos parados que no aparecerán en la lista de eres. Y de paso la sede y las inversiones para Valladolid. ¡Si es que no dan puntadas sin hilo!("r"epito)

¿Aún piensa Usted que vive en libertad y democracia?"

Publicado por Ll. Freixedelo

jueves, 12 de marzo de 2009

CHARLA SOBRU LAS CORTES LLÏONESAS DE 1188

Alfonsu IX, Rei de Llión

DIARIO DE LEÓN
12/03/2009

Gregoria Cabero ofrece una charla sobre

las Cortes leonesas de 1188


Promonumenta ufierta guei, Xueves y 12, una charla impartida pula profesora de Hestoria de la Universidá de Llión Gregoria Cabero cul títulu "Las cortes leonesas de 1188". Esta charla realizase dientru´l ciclu aniciau l´añu pasáu pa servire d´entamu a la cellebración del 1.100 aniversariu del Reinu de Llión. Amás, el domingu y 15, los miemos de l´Asociación realizarán una escursión pa Sésamu y pa Faberu, en El Bierzu.

Llugar: Sala Rexón del ILC. Santa Nonia 3.

Houra: 20.00h.

Entrada: de baldre






REUTIFICARE YE DE SABIOS



DIARIO DE LEÓN
120309 efe | león

Castilla versus León

La editorial Lunwerg cambia sus textos
para reconocer la identidad leonesa

"Lunwerg Editores cambiará el epígrafe de Por la vieja Castilla en la obra España en su caminos para adaptarla a la realidad del estatuto y del sentimiento popular, distinguiendo los territorios de Castilla y de León.

La modificación ha surgido como consecuencia de la protesta de algunos lectores que recibieron el libro-obsequio como accionistas del BBV, y que han protestado por sus contenidos. Los firmantes, vinculados a la Plataforma pro Identidad Leonesa, transmitieron al presidente del banco una comunicación en la que afirman que la entidad «no muestra respeto con las realidades institucionales y se mete de lleno en un debate político». «Cuando el libro en su primer capítulo se refiere al Camino de Santiago distingue en sus etapas El camino que viene de Aragón , Por tierras riojanas , Por la vieja Castilla y Hacia la tumba del apóstol . «Pues bien -"agregan-" en la tercera etapa se dice -˜y llegamos a León...». «León -"señalan en la nota-" no es Castilla (...) ni lo ha sido nunca a lo largo de su historia, lo que no se podría decir de lo que hoy es Rioja y del capítulo de Por tierras riojanas ». Desde el banco se ha lamentado el error a través de la Oficina del Accionista, reconociendo que «en Castilla y León se reconoce la convivencia de dos identidades». Además, se agrega que ya han comunicado el error a la editorial, por lo que el capítulo se denominará, en próximas ediciones, Por tierras de Castilla y León ."

martes, 10 de marzo de 2009

II CICLU CONFERENCIAS REINU DE LLIÓN

II Ciclu de Conferencias Reinu de Llión

sedrá impartíu nel Palaciu Don Gutierre los miércoles de cada selmana.

La primeira conferencia sedrá:

El Retablu de la Catedral de Llión. Nicolás Francés

Conferenciante:

D. Manuel Valdés Fernández – Catedráticu d’Historia del Arte de la ULE.

Data y hora: marzu y 11, a las 19.30H nel Salón d’Autos.


En castellán:

II Ciclo de Conferencias Reinu de Llión

que será impartido en el Palacio Don Gutierre los miércoles de cada semana.

La primera conferencia será:

El Retablo de la Catedral de León. Nicolás Francés.

Conferenciante: D. Manuel Valdés Fernández – Catedrático de Historia del Arte de la ULE.

Fecha y hora: 11 de marzo a las 19.30H en el Salón de Actos.







lunes, 9 de marzo de 2009

II XORNADAS SOBRU LA MONTAÑA OURIENTAL LLIONESA



II Jornadas sobre la Montaña Oriental Leonesa

Llugar:
Sala Conferencias (Planta Semisótano) de la
Biblioteca Pública de Llión Ciudá,

sita na cai Santa Nonia, 5.
A las 20,00 horas

Llunes, Marzu y 16 - El Maestro - Ramón Gutiérrez
Martes, Marzu y 17 - Educación de la juventud - Saturnino Alonso Requejo
Miércoles, Marzu y 18 - El Motril - Eleuterio Prado
Llunes, Marzu y 23 - Las Preceptorías - Siro Sanz
Martes, Marzu y 24 - Poesia popular de la Montaña - Aurelio Rodríguez Puerta

¡¡Toos tais convidaos!!


domingo, 8 de marzo de 2009

FESTIVAL TELEVISIÓN Y CINE HESTÓRICOS REINU DE LLIÓN


Cartel del festival

Vere la nueva completa en "comentarios"
(en castellanu)


Páxina web del festival:

http://www.festivaleon.com/




viernes, 6 de marzo de 2009

miércoles, 4 de marzo de 2009

CARTA A LOS PAIS DE LOS FIYOS DEL NUESU PAÍS LLÏONÉS

Guei trayemos esta iniciativa de la Plataforma Proidentidad Leonesa, dientru la sua campaña de concienciación sobru los abusos de la política educacional promovida dende la Junta cul oxetivu de fuliminar el sentimientu identitariu de tol País Llïonés, mediante la manipulación del conteníu de los llibros de testu y outras maniobras asemeyadas cumu la imposición de contenidos didaúticos en sigún que datas (día´l Estatutu, Día la Comunidá,etc..)


Escuela castellana ideyal

LLAMAMIENTO A LOS PADRES Y A LOS PROFESORES

LEONESES, ZAMORANOS Y SALMANTINOS


Esta es una carta al Director que hemos enviado a los periódicos de las tres provincias leonesas:

"Desde Plataforma Regional Pro Identidad Leonesa llevamos trece años denunciando la vergonzosa ocultación y manipulación de la historia del Reino de León que se está dando en los libros de texto de Ciencias Sociales. Muchas de nuestras denuncias son conocidas públicamente gracias a la repercusión que han alcanzado en los medios de comunicación; ya son cuatro las ocasiones en las que hemos acudido al Procurador del Común con nuestras quejas, a las que hay que sumar otra realizada de oficio recientemente por la misma institución. La administración autonómica siempre se ha limitado a darnos la razón a la ligera, pero sigue evadiendo su responsabilidad a la hora de supervisar los contenidos de los libros de texto, por lo que en todos estos años la situación sigue inmutable, y nuestros niños siguen sin conocer su propia Historia, aprendiendo en su lugar otra falsa y mistificada que glorifica a la actual comunidad autónoma de Castilla y León.

Desde estas líneas nos gustaría hacer un llamamiento a los padres y a los profesores de toda la región leonesa para que traten de modificar esta vergonzosa situación. A los padres les pedimos que no se mantengan en silencio, y que transmitan sus protestas a todas las asociaciones y organizaciones educativas en las que cuentan con representación. A los profesores y educadores les rogamos que ignoren los contenidos dedicados a Castilla y León en los libros de texto, y que los sustituyan por otros más adecuados elaborados por ellos mismos, recordándoles que Internet se ha convertido en una maravillosa herramienta para esta tarea. Asimismo, desde Plataforma Pro Identidad Leonesa rogamos a todos estos colectivos que manifiesten su disconformidad a los representantes de las editoriales, para obligar a éstas a que modifiquen los textos, ya que la Consejería de Educación de la Junta ha dejado bien claro que prefiere ejercer la dejación de funciones en este campo. Es muy importante recordar que se está jugando con la Historia de nuestra tierra, y que quienes ignoran su pasado, desconocen su presente, su identidad, y su futuro."

Ricardo Chao Prieto, Presidente de Plataforma Regional Pro Identidad Leonesa.






martes, 3 de marzo de 2009

ENCUESTA EN LEONOTICIAS.COM



Facere "clic" sobru la imaxen pa vere detalles

Aplastantes resultaos que costatan el sentimientu de Comunidá, pesia tolas campañas istitucionales y tolos nuesos millones invertios na nuesa contra dende fundaciones bastardas.